سئو برای Location-based Content

سئو محلی چیست؟ با 12 تکنیک لوکال سئو از رقبا پیشی بگیرید!

در نتیجه حضور در این جایگاه می‌تواند نرخ کلیک بالایی برای یک وب سایت فراهم کند. سئو محلی یا Local SEO یکی از شاخه‌های سئو است و به مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی گفته‌ می‌شود که باعث می‌شوند وب‌سایت شما در نتایج اول جست‌وجوهای محلی نمایش داده شود. خیلی وقت‌ها افراد برای پیدا کردن فروشگاه‌های حضوری و نزدیک خود در گوگل جست‌وجو می‌کنند و گوگل با شناسایی IP آن‌ها نتایجی را به آن‌ها نشان می‌دهد که نزدیک آن‌ها باشند. از آن‌جایی که تعداد جست‌وجوهای محلی در گوگل زیاد هستند باید آن را جدی بگیرید. با توجه به این موضوع با رعایت نکات سئو محلی می‌توانید مشتریان حضوری و محلی خود را افزایش دهید.

استفاده از سئو محلی شامل بهینه‌سازی وب‌سایت برای کلمات کلیدی محلی، ایجاد و مدیریت پروفایل‌های کسب‌وکار در پلتفرم‌هایی مانند Google Business Profile و کسب نظرات مشتریان یا همان Review گوگل می‌شود. همچنین، وجود اطلاعات دقیق مانند آدرس، شماره تماس، و ساعات کاری در سایت و سایر پلتفرم‌ها، به گوگل کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما را بهتر شناسایی کرده و در نتایج محلی نمایش دهد. سئو محلی در واقع پل ارتباطی بین مشتریان و کسب‌وکارهایی است که در نزدیکی آن‌ها فعالیت می‌کنند. همچنین جاگذاری نقشه مکان خود بر روی صفحه تماس خود نیز به رتبه‌بندی سئوی محلی کمک می‌کند. در سئوی محلی گوگل برای نتیجه مورد جستجوی کاربر، موقعیت کاربر را با استفاده از IP او تشخیص داده و نتایج خود را بر این اساس ارائه می‌دهد.

در گذشته برای پیدا کردن بهترین خدمات و فروشگاه‌ها در محله یا شهری جدید، از اطرافیان سوال می‌کردیم یا به تبلیغات محلی مثل تراکت‌ها مراجعه می‌کردیم. اما امروزه با وجود گوگل، به راحتی می‌توانیم هر چیزی را که نیاز داریم، از جمله خدمات و کسب و کارهای محلی را پیدا کنیم. پلتفرم Birdeye برای کمک به افزایش حضور آنلاین کسب­وکار شما، با ایجاد ترافیک بیشتر، جمع آوری نظرات Google ، اجرای نظرسنجی‌­ها و تبدیل سرنخ ­ها تنظیم شده­است. شرکت­ها از خدمات فهرست‌بندی، پیام‌رسانی و اتوماسیون این پلتفرم که مبتنی بر هوش مصنوعی است، برای تعامل با مشتریان، افزایش وفاداری و برتری در بازارهای محلی استفاده­ می­کنند. نظرات مثبت می­تواند شهرت محلی شما را افزایش داده و مشتریان جدیدی را جذب­کند.

هدف این است که کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی محلی مثل گوگل مپ، اپل مپ، وب‌سایت‌های بررسی کسب‌وکارهای محلی و برنامه‌های مشابه، به خوبی دیده شود. به عنوان مثال، جستجوهایی مانند "رستوران‌های نزدیک من" یا "بهترین دندانپزشک در تهران". الگوریتم های گوگل بعد از بررسی مسافت و نزدیک بودن یک کسب و کار، آن را برای نمایش دادن به شما در اولویت قرار می دهند. جستجو با ذکر محل، بدون ذکر محل و با عبارت “نزدیک من یا near me”، سه روش انجام جستجوهای محلی از سوی کاربران است. برای ارائه اطلاعاتی کامل و مناسب از مکان کسب و کارتان، هر سه حالت جستجوی محلی را در بهینه سازی سئو مدنظر قرار دهید. سئو محلی یا لوکال سئو به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها گفته می‌شود که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجوهای محلی کاربران بهتر دیده شوند.

از بین همه موتورهای جستجو، سرچ لوکال گوگل نسبت به بقیه دقیق‌ و کامل‌تر است. گوگل از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که نتایج مرتبط با جستجوی کاربران را ارائه می‌دهند. این الگوریتم‌ها عناصر مختلفی از داخل و خارج از سایت را در نظر می‌گیرد تا مشخص کند کدام وبسایت‌ها محتوای مرتبط با جستجوی کاربر را ارائه می‌دهند. الگوریتم‌های گوگل با استفاده از پارامترهای مختلف مربوط به بهینه‌سازی موتورهای جستجو ارزیابی می‌کنند که کدام سایت‌ها بهترین پاسخ را به جستجوی کاربر می‌دهند و آن سایت‌ها بالای نتایج ظاهر می‌شوند. این‌بار تحقیق کلمات کلیدی را به قصد یافتن کلماتی که کاربران به هنگام سرچ محلی انجام می‌دهند شروع کنید. از میان تمام کلمات کلیدی موارد مرتبط به مکان را برای خود جدا کنید.بگذارید گوگل برای شما حدس بزند، به این معنا که در قسمت جستجو گوگل، عبارت “… در” را سرچ کنید و جستجوهای خودکار گوگل را جایی برای خود ذخیره کنید.

برای نشان دادن کسب و کار در نتایج جستجوی گوگل، باید جزئیات کسب‌و کار به این موتور جستجو ارائه شود. پلتفرم Google Business Profile ابزاری رایگان برای صاحبان مشاغل است تا بتوانند کسب‌وکار خود را در نتایج نشان دهند. باید نام کسب‌وکار، آدرس وبسایت، موقعیت کسب‌وکار در نقشه، شماره تلفن، محصول و خدمات در این پلتفرم وارد شوند. نظرات مشتریان بخش مهم سئوی محلی هستند، زیرا برای ایجاد اعتبار و اعتماد به کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. نظرات مشتریان را در وب‌سایت خود مشاهده کنید و حتما در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهید.

جستجو کننده محلی کسی است که در جستجو های آنلاین خود، به دنبال یافتن کسب و کارها، خدمات یا اطلاعاتی در یک منطقه جغرافیایی خاص است. این افراد معمولاً از کلمات کلیدی محلی مانند نام شهر، محله یا منطقه در جستجوهای خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، کسی که در گوگل عبارت رستوران در تجریش یا دکتر پوست در غرب تهران را جستجو می‌کند، یک جستجو کننده محلی است. در واقع کسب و کاری که با این کلمات به صفحه و لینک اول گوگل بیاید، از “قدرت سئو محلی” استفاده کرده است. خوشبختانه، چندین مرحله ساده برای آماده‌سازی وبسایت در جستجوی محلی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید سایت خود را در صفحه نتایج جستجو بالا ببرید.

فاکتورهایی مانند پروفایل Google My Business، نظرات مشتریان، نقل‌قول‌ها (Citations)، و (NAP (Name, Address, Phone number اهمیت زیادی دارند. با کار با دیگر کسب و کارها در جامعه یا صنعت خود، چیزهای زیادی کسب می کنید. رقبا را با جستجو با کلمات کلیدی خود و شناسایی شرکت هایی که رتبه برتر را دارند یا با استفاده از ابزاری مانند SimilarWeb  پیدا کنید. اکنون که اصول اولیه سئو محلی را بررسی کردیم، وقت آن است که هر کدام را به صورت جامع توضیح دهیم. شما وارد یکی از سایت‌هایی که به شما امکان ساخت اسکیما را می‌دهند، می‌شوید.

شما می توانید در بین این افراد، صاحبان سایت هایی را بیابید که برای دریافت بک لینک بسیار مناسب می باشند. کلید API Google Maps خود را برای فعال کردن Google Maps برای  مسیریابی کسب و کار خود وارد کنید. البته این موارد رو اینجا فقط برای کمک به پیش‌برد بحث و به صورت مقدماتی مطرح می‌کنیم. اگه علاقه‌مندید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره SEO کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به دوره آموزش جامع سئوی رایگان ما در ۹ جلسه یه سر بزنید. از اواسط سال 2020، سهم بازار موتور جستجوی جهانی گوگل 92.06 درصد بوده است. در حالی که موتورهای جستجوی دیگری مانند بینگ و یاهو با اینکه هنوز نقش هایی برای ایفا دارند، سهم شان در مقایسه با گوگل ناچیز است - تخمین زده می شود که گوگل سالانه 2 تریلیون جستجو را در سطح جهانی پردازش می کند.

قطعا دریافت مشاوره از متخصصین این حوزه می تواند مسیری تضمین شده جهت تحقق اهداف تان ارائه دهد. با آژانس دیجیتال مارکتینگ حافظ بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد مسیر موفقیت را برای خود تضمین کنید. در این مقاله با هم به مفهوم سئوی محلی به عنوان یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین روش‌های افرایش ترافیک ارگانیک و جذب مشتری پرداختیم. همچنین عملکرد گوگل و متعاقبا فاکتور کلیدی دخیل در جستجوهای محلی رو با هم بررسی کردیم. در پایان هم ۳ فاکتور مهم گوگل برای رتبه بندی لوکال رو مرور کردیم.در همه این موارد تاکید ما بر اهمیت سئوی محلی بود و اینکه اساسا بهینه سازی وب‌سایت برای جستجوهای محلی چه کمکی به کسب و کار شما می‌کنه.

کسب و کارهایی که سئوی محلی را جدی می‌گیرند، شانس بیشتری برای دیده شدن در این جستجوها و جذب مشتریان محلی دارند. این مشتریان معمولا قصد و نیت قوی‌تری برای استفاده از خدمات دارند، چرا که به دنبال رفع نیاز خود در سریع‌ترین زمان ممکن هستند. در لوکال سئو از کلمات کلیدی استفاده می‌شود که مشتریان محلی برای پیدا کردن کسب و کارها از آنها استفاده می‌کنند. استراتژی لینک بیلدینگ برای سئو لوکال متفاوت از استراتژی ساخت لینک برای سئو عادی است. یکی از مهم‌ترین امکانات افرونه رنک مث قابلیت تنظیم سئو محلی است و به کسب و کارهای محلی مانند رستوران کمک می‌کند تا بتوانند خود را در گوگل به نتایج بالا برسانند.

هرچقدر هم که کسب‌وکار شما محلی باشد، نباید فقط به سئوی محلی تمرکز کرده و از بهینه‌سازی سایت برای دیگر کلمات کلیدی غافل بمانید. توجه داشته باشید که آنچه باعث شهرت برند و محبوبیت سایت شما می‌شود، محتوای کاربردی و مفید است. اگر کاربران پس از ورود به سایت شما، محتوای مفیدی بدست آورند، با آن تعامل برقرار می‌کنند. الگوریتم پاسوم که در سال 2016 معرفی شد، مکمل الگوریتم کبوتر است و به شناسایی و مقابله با فهرست‌های کسب‌وکارهای محلی تقلبی یا فریبنده کمک می‌کند. این الگوریتم عواملی مانند ثبات اطلاعات تماس، تطابق بین اطلاعات فهرست و وب‌سایت کسب‌وکار و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را برای ارزیابی کیفیت فهرست‌ها بررسی می‌کند.

به این ترتیب، گوگل سعی می‌کند تا مرتبط ترین و بهترین نتایج را برای هر جستجوی محلی به کاربر نمایش دهد. به طور کلی اقداماتی را که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن آن به خزنده‌ها و یا ربات‌های گوگل انجام می‌دهیم، سئوی محلی گفته می‌شود. سئوی محلی از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کند؛ سایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل، دایرکتوری‌های کسب‌وکار مانند Google My Business listing رتبه‌بندی می‌شود. میلیون‌ها مشتری از جستجوی محلی روزانه استفاده می‌کنند تا بهترین کسب‌وکارهای محلی را در منطقه خود بیابند. شما می‌توانید از طریق سئوی محلی شانس خود را برای یافتن مشتریان بالقوه افزایش دهید.

فقط توجه داشته باشید که نیاز است همواره اطلاعات آن را به روز نگه دارید، اگر موقعیت بیزینس شما تغییر کرد، اطلاعات این دایرکتوری‌ها را نیز به روز کنید. گذاشتن آدرس گوگل مپ در صفحاتی مانند صفحه رسمی بیزینس شما در اینستاگرام و فیس بوک نیز کمک کننده است. بنابراین، سئوی محلی برای کسب و کارهای خدماتی ضروری است، زیرا به آنها کمک می‌کند تا توسط مشتریان محلی که به دنبال خدمات آنها هستند، پیدا شوند و در نتیجه مشتریان بیشتری جذب کنند و سود بیشتری کسب کنند. هدف جستجوکنندگان محلی معمولاً یافتن نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای رفع نیازهایشان در محدوده جغرافیایی خودشان است. این افراد قصد دارند به سرعت به خدمات یا محصولات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و زمان و هزینه خود را برای رفت و آمد به مناطق دورتر هدر ندهند.

علاوه بر این وقتی مشتریان محلی وب‌سایت شما را پیدا کنند به دلیل محلی و حضوری بودن راحت‌تر به کسب‌وکار شما اعتماد می‌کنند و تبدیل به مشتری شما می‌شوند. از آن‌جایی که کاربران اعتماد کمی به فروشگاه‌های آنلاین دارند بیشتر سعی می‌کنند خریدهای مهم خود را از فروشگاه‌های حضوری انجام دهند. این موضوع باعث می‌شود فروشگاه شما نسبت به فروشگاه‌های شهرهای دیگر شانس بیشتری برای خرید توسط همشهریان شما داشته باشد. اگر افراد مختلف با لوکیشن‌های متفاوت یک موضوع مشابه را جست‌وجو کنند ممکن است گوگل برای آن‌ها نتایج متفاوتی نمایش دهد، دلیل این اتفاق همان سئو محلی است. گوگل تلاش می‌کند موضوعاتی به کاربران نمایش دهد که برای آن‌ها کاربردی باشد و یکی از دلایل توجه گوگل به سئو محلی همین موضوع است.

در واقع با انجام کارهای سئوی محلی می‌توان با ورود به 3 نتیجه اول، نرخ کلیک بیشتری را تجربه کرد و به تبع آن فروش بیشتری را به دست بیاوریم. فعالیت بیشتر شما در شبکه‌های اجتماعی خود و تبلیغ کسب‌وکارتان نشان‌دهنده این است که شما فعالیت مستمر و مداوم دارید و کاربران و مشتریان می‌توانند اعتماد بیشتری به شما بکنند. برای مثال اگر کاربران به دنبال “بهترین رستوران‌های اصفهان” هستند پس شما نیز باید براین‌اساس برای کاربران خود تولید محتوا انجام دهید. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید به بهترین نتایج برسید. اگر به دنبال بهبود سئو سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم ابزار بررسی سئو سایت جت سئو را امتحان کنید.

به همین دلیل مهم است که وبسایت‌ها برای گوشی همراه بهینه شده باشند تا یک تجربه کاربردی همه جانبه را ارائه دهند. ازاین‌رو شما می‌توانید از کاربران یا مشتریان خود بخواهید که در صورت رضایت داشتن از خدمات و محصولات شما، نظرات خود را در صفحات اجتماعی، گوگل مپس و سایت شما ثبت کنند. هرچه بیشتر کاربران با آی‌پی‌ها و موقعیت مکانی‌های کسب‌وکار شما بیشتر برای شما نظر بگذارند، اعتبار سایت شما پیش گوگل بالاتر می‌رود و در نتیجه شما در لیست جست‌وجوهای کاربران بیشتر به نمایش درمی‌آیید. برای اینکه بتوانید سئو محلی یا لوکال سئو بهینه شده‌ای داشته باشید، ابتدا باید وب‌سایت سئو شده‌ای داشته باشید. برای خدمات سئو وب‌سایت می‌توانید از دپارتمان سئو آژانس اینو وی آس کمک بگیرید.

سئومحلی سبب می­شود کسب­وکار شما در نتایج جستجوی محلی گوگل بالاترین رتبه را داشته باشد. اساس آن، شناسایی کلمات کلیدی محلی مرتبط است و سبب بهینه­‌سازی اطلاعات یک کسب­‌وکار در پروفایل کسب­وکار گوگل می­شود. این فرآیند برای مشاغلی که بر افزایش فروش محلی، درصدربودن و شناخته­شدن برند در محل تمرکز دارند، ضروری است. هدف این است که وب‌سایت شما در نتایج جستجوی کل گوگل، برای کلمات کلیدی مرتبط، رتبه‌ی بالایی کسب کند.و جذب کاربران به صورت کلی، بدون توجه به مکان جغرافیایی خاص است. به عنوان مثال، جستجوهایی مانند "نکات بهینه‌سازی وب‌سایت" یا "بهترین روش‌های سئو". تمرکز خود را روی یک محدوده جغرافیایی خاص، نزدیک به محل کسب‌وکار شما، محدود می‌کند.

در نتیجه اگر سایت شما موبایل فرندلی نباشد، هیچ سودی از سئو محلی نخواهید برد. بر اساس آمار گوگل ۴۶% از جستجوها به منظور هدفی در محدوده جغرافیایی فرد صورت­می­گیرد و ۷۶% از مشتریان همان روز برای خریدکالا یا خدمات به محل مورد نظر مراجعه­می­کنند. در نتیجه بخش قابل توجهی از سئوجهانی به سئومحلی اختصاص­دارد و اگر کسب­وکار شما هدف این جستجو قرارگیرد شانس بیشتری برای مراجعه به کسب­وکار شما خواهدبود. بعد از این‌که لوکیشن کسب‌وکار خود را در گوگل مپ ثبت کردید، نقشه گوگل مپ را به وب‌سایت خود اضافه کنید که گوگل مکان شما را تشخیص دهد و راحت‌تر کسب‌وکار شما را با لوکال پک نمایش دهد. گوگل برای اولین بار در سال 2004 زمانی که سرویس «Google local» خود را راه‌اندازی کرد، نیاز به رویکردی دقیق‌تر را برای جستجوی مبتنی بر جغرافیا اعلام کرد.

باید بگوییم قدرت سئو محلی برای کسب و کار های محلی بسیار بالاست و امروزه بسیاری از کسب و کار ها برای بهتر دیده شدن در فضای دیجیتال، از این روش استفاده می کنند. در مورد اهمیت سئو محلی و مزایای آن و همچنین چگونگی انجام آن در ادامه این مقاله صحبت خواهیم کرد. معمولاً در شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت موقعیت مکانی وجود دارد و در جستجوهای کاربران نیز قابلیت نمایش بر اساس موقعیت مکانی گنجانده شده است. حتماً شما هم گاهی با جستجوی فروشگاه یا کسب و کاری، در ابتدای فهرست نتایج با نقشه گوگل و موقعیت فروشگاه‌ها / شرکت‌های ثبت شده در آن مواجه شده‌اید. اگر می‌خواهید این موقعیت استثنایی برای قرار گرفتن در معرض دید کاربر را از دست ندهید حتماً سایتتان را در گوگل مپس و در گوگل بیزنس ثبت کنید.

اگر یک کسب‌وکار محلی دارید، لازم است حتما روی سئو لوکال سرمایه‌گذاری کنید. در سئو محلی باید روی نظرات و بررسی‌ها هم سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهید. امروزه کاربران اینترنت پس از جستجوی کسب‌وکارها، برای انتخاب آن‌ها به نظرات دیگر کاربران توجه می‌کنند. از این‌رو نظرات و بررسی‌های مثبت از سوی مشتریان شما در فضای اینترنت می‌تواند کمک زیادی به بالابردن ورودی سایت شما بکند. سایت‌های نظردهی، نظرات سایت خودتان و قسمت نظرات گوگل مپ در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

سئوی محلی می‌تواند کارهای زیادی برای کسب و کار شما انجام دهد و می‌تواند در رتبه‌بندی شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال می‌توان نام رستوران‌های ایتالیایی را جستجو کرد و بنابراین فهرستی از نتایج در گوگل به نمایش در می‌آید. همراه این فهرست، صفحه‌ای از گوگل مپ نشان داده می‌شود که در آن نقطه‌های قرمز رنگی مشخص شده که مکان‌های پیشنهادی را روی نقشه به کاربر نشان می‌دهد. همچنین کاربر می‌تواند روی فهرستی از سایت‌های نشان داده شده کلیک کند و با خواندن نظرات، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند. ادغام سئوی محلی به سئوی موجود یا برنامه دیجیتال مارکتینگ کار دشواری نیست؛ همه این‌ها مقداری تنظیمات جزئی می‌خواهد. بهینه‌سازی برای جستجوی محلی به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد که از رقبای خود پیشی بگیرید، همچنین دیده شدن شما را در جستجوی آنلاین افزایش می‌دهد.

به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل چنین عبارت‌هایی را به خوبی تشخیص داده و برای آن‌ها نتایج مرتبط را نمایش می‌دهند. این فرصت بسیار مناسبی برای کسب‌وکارهای محلی است که برای عبارت‌های محلی، سایت خود را بهینه کنند. سئو محلی به شما کمک می‌کند که با استفاده از کلمات کلیدی مرحله بهینه‌سازی محتوا و ارتقای رتبه سایت را به‌آسانی انجام دهید. افزایش تعداد بازدید‌کنندگان، تبدیل مخاطب به مشتری دائم و دستیابی به سود بیشتر سایر مزایای استفاده از (SEO)Local Search Engine Optimization   هستند. الگوریتم‌های پاسوم و کبوتر دو الگوریتم مهم در جستجوی محلی گوگل هستند که بر نتایج جستجو برای کسب‌وکارهای محلی تاثیر می‌گذارند. گوگل از الگوریتم‌های جداگانه‌ای برای نتایج محلی و ارگانیک خود استفاده می‌کند، اما این الگوریتم‌ها اشتراکات زیادی دارند.

سایت Technicalseo.com یکی از بهترین سایت‌های رایگان برای ساخت اسکیما است. از لیست اسکیماها Local Business را انتخاب کرده و اطلاعات را پر می‌کنید. شما می‌توانید با شیوه‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات، مثل ارائه کد تخفیف یا ارسال رایگان، کاربرانتان را ترغیب به نظردهی کنید. برخی از سایت‌های دایرکتوری مثل دایرکتوری گوگل رایگان هستند و برخی دیگر از سایت‌های دایرکتوری در ازای دریافت هزینه‌ای جزئی، تبلیغ کسب‌وکار شما را انجام می‌دهند. در اینکه پلن‌های آف پیج مختلف روی لوکال سئو شما تأثیر بسزایی دارند شکی نیست؛ اما چگونگی انجام این پلن‌ها برای سایت شما مهم است.

مثلا سایت‌هایی مانند پذیرش 24 و نوبت دات آی آر اطلاعات پزشکان را در خود قرار دادند و سایت‌هایی مثل فیدیلیو اطلاعات رستوران‌ها و کافه‌ها را با کاربران به اشتراک می‌گذارند. سایت‌های دایرکتوری به سایت‌هایی گفته می‌شود که در آن اطلاعات کاملی از فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف آورده شده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند به این سایت‌ها دسترسی پیدا کنند. در واقع به این شکل فرض کنید که یک موتور جستجو برای کسب‌ و کارهای محلی هستند و آن‌ها را معرفی می‌کنند. همانطور که مشاهده می‌فرمایید، گوگل با استفاده از IP کاربر توانسته است که موقعیت فعلی وی را تشخیص دهد و در نتایج خود فقط رستوران‌هایی را نشان می‌دهد که در محدوده زندگی کاربر است. در جست‌وجوهای موتورهای جست‌وجوگری مثل گوگل، نتیجه‌های جست‌وجو را بر اساس موقعیت مکانی کاربر که از طریق IP تشخیص داده، نشان می‌دهد. همین امر موجب می‌شود تا محصولات و خدمات شما بر اساس موقعیت مکانی کاربر، به آنها بیشتر نشان داده شود.

سئو محلی با تمرکز بیشتر بر روی محدوده خاص محلی، به مشتریان بالقوه شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما را راحت تر پیدا کنند. سئو محلی یا local seo را می‌توان شعبه‌ای از فعالیت‌های سئو دانست که بر رتبه گرفتن سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. درواقع هنگام اجرای سئو محلی، کلیه فعالیت‌های سئو داخلی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی همه در راستای رتبه‌گرفتن در یک منطقه جغرافیایی خاص انجام می‌شوند. خوشبختانه، تحقیق در مورد کلمات­کلیدی سئومحلی اساساً یک کار ” تمام شده” است و برخلاف یک وبلاگ، اغلب مجبور نیستید دائماً کلمات کلیدی تازه­ای را پیداکنید. به طورکلی، تنها چیزی که واقعاً برای شروع به آن نیازاست، فهرست مختصری از کلمات­کلیدی است که مردم برای یافتن کسب­وکار محلی شما از آن­ها استفاده­می­کنند.

این باعث می شود که دقیقاً ببینید عملکرد گوگل در مقایسه با رتبه بندی ارگانیک شما بسیار مفید است. با استفاده از چک لیست لوکال سئو، در مورد طیف وسیعی از وظایف مورد نیاز برای بهبود سئو محلی خود اطلاعات کسب خواهید کرد، که به شما کمک می کند زمان و تلاش خود را متناسب با آن برنامه ریزی کنید. این اطمینان می دهد که تلاش های شما حداکثر تأثیر را برای تجارت شما خواهند داشت. گوگل نیز از این مورد به نفع خود استفاده می‌کند و با استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی و نظرات کاربران اعتبار سئو خارجی و سئو محلی شما را افزایش می‌دهد. تصور کنید یک کافه‌ای محدوده میدان هفت تیر تهران دارید و می‌خواهید اهالی آن حوالی را به سوی کافه جذب کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری