زیره کفش چیست؟

کودکان از کفش خود برای کارهای مختلفی بویژه بازی و ورزش استفاده می­کنند، از این رو لازم است کفشی خریداری شود که هنگام فعالیت عادی راه رفتن و هم در زمان بازی برایشان مناسب باشد. لازم به یادآوری است که پای بچه­ها نسبت به بزرگسالان، به عرق کردن تمایل بیشتری دارد از این در تابستان­ها برای بچه­ها، استفاده از کفش­های مدل صندل توصیه می­شود. 3- در هنگام خرید، پوشیدن هر دو لنگه کفش ضروری است چون در بیشتر افراد سایز یکی از پاها، بزرگ­تر از دیگری است و لازم است که در انتخاب کفش، پای بزرگ­تر را ملاک قرار دهند.

پای کودک باید به راحتی در داخل کفش قرار گیرد و داخل کفش دارای قوس طولی باشد. اگر زیره کفش شما مناسب و استاندارد باشد، سلامتی پا و کمر شما تضمین خواهد شد و هرگز نگران این موضوع نخواهید بود. علاوه بر فاکتورهای استاندارد مربوط به جنس و ساختمان کفش، فاکتورهای دیگری نیز به هنگام خرید کفش به همان اندازه اهمیت دارند. به خانم­ها توصیه می­شود کفشی که پاشنه اش بلندتر از 3 سانتیمتر باشد را نپوشند زیرا هر چه پاشنه کفش بلندتر باشد، فشار وارده بر کف پا بیشتر می­شود که این فشار به جلوی پا و در نهایت به پنجه­ها منتقل شده و باعث آسیب رسیدن به انگشتان می شود. 4- کفش مناسب کفشی است که انگشت شست پا به راحتی در آن حرکت کند و بین انگشت شست و لبه جلوی کفش حدود نیم تا یک سانتیمتر فاصله وجود داشته باشد. 5.کفش را بپوشید. بالای کفش را به آرامی فشار دهید تا مطمئن شوید حدوداً نیم سانت از بلندترین انگشت پا و انتهای کفش فاصله دارید.این فضای کافی برای فشار دادن پای شما هنگام راه رفتن را فراهم می کند.

پای کودکان تا 6 سالگی نیز هنوز کاملاً شکل نگرفته است، بنابراین دقت کافی ضروری خواهد بود. مثلاً ثابت شده است که پوشیدن کفش پنجه باریک برای کودکان در حال رشد تا زمانی که صفحات رشد استخوان­ها کاملاً بسته نشده است، اثر دراز مدت بر ناهنجاری­های پا می­گذارد. زیره کفش ترمو با کیفیت بالای خود به شما این امکان را میدهد که به راحتی بر روی سطوح لغزنده نیز قدم بزنید. زیره کفش پلی یورتان شامل دو نوع پلی اتری و پلی استری میباشد. البته باتوجهبه اینکه این زیره بیشتر برای مهمانی مناسب بوده، وزن آن کمی سنگین است. 2- در انتخاب سایز کفش باید به دو نکته توجه شود: اول اینکه در انتخاب کفش حتماً باید آن را پوشید و اتکا به نمره­های درج شده روی آن برای اطمینان از اندازه بودن آن کافی نیست. 19) کفشی انتخاب کنید که بتوانید سایز آن را اندکی تغییر دهید، یعنی کفش­های بند­دار یا سگک­دار.

بندهای نازک به علت قطر کم، فشار بیشتری روی یک نقطه از پا متمرکز می­کنند و باعث آزار آن میشوند. در کفش­هایی که پشت باز هستند هنگام حرکت، یک انرژی صرف بیرون نیفتادن آنها از پا می­شود و این کفش­ها باعث خستگی بی­مورد می­شود و همچنین بعضی از صندلهای ظریف زنانه یک بند نازک در قسمت عقب دارند. این کفش­ها از تاندون آشیل محافظت و از پیچ­خوردگی پا جلوگیری می­کند. البته این کفش­ها برای نوجوانان و سنین بالاتر مفید نیستند. از آنجایی که این کفپوش ها خوب هستند اما دارای برخی عوامل منفی نیز هستند، مانند این که برای شرایط آب و هوایی شدید، چه سرد و چه خیلی گرم، مناسب نیستند که همین امر آنها را برای انتخاب فعالیت های بیرون از خانه ضعیف می کند. اما خب از ظاهر هم نمی شود چشم پوشی کرد زیرا وجود یک کفش ورزشی زیبا در جاکفشی انگیزه بیشتری برای ورزش کردن به شما می دهد.